? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.5 (13 Ratings)??3 Grabs Today. 18189 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Unreachable Star? ????? ?? ???Rating: 4.2 (9 Ratings)??3 Grabs Today. 3574 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Summer Shoes BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 11, 2009

Hidup dengan Al-Quran.


Bila terbaca satu komen di satu web islamik ni, saya rasa saya pun nak post bender yang sama la.
Hiduplah dengan Al-Quran. Nikmatnya??...Perghh, memang tak boleh blah!..huhu. Cuber la dulu, baru taw. Tak cuber tak taw!

First sekali nikmat Al-Quran yang saya selalu fikir, hahaha....jeng jeng jeng. Nak taw?...Ok, cuba korang-korang sumer fikir, sepanjang umur hidup korang, apekah jenis bahan bacaan yang korang penah baca, yang satu dunia share baca dengan korang? Ha, cuba fikir cepat. Bukan jer satu dunia hari ini share baca dengan korang, tapi, satu dunia ni, sejak 1400 tahun yang dolu-dolu lagi dah share baca benda ni dengan korang...haaa...taw dak aper dia?....

Ok2, kamon. Next question. Cuber fikir, korang tak raser bertuah ker, dapat baca benda yang sama dengan yang rasulullah penah baca?...tak rase bertuah ker, kiter bleh baca apa yang nabi baca, apa yang saidina abu bakar, saidina umar dan etc sumer tu bacer? Ingat senang ker nak baca 'sesuatu' yang same dengan utusan sekalian umat ni baca. Even orang Kristian la ni pun, mana ada dapat baca kitab injil yang sebenar-benar macam yang diwahyukan Allah kepada nabi Isa. Betoi dak?

Biler saya baca AQ, saya mesti ingat, saya bertuah sebab dapat baca ayat yang berasal directly dari sisi tuhan. Even saya baca buku geologi, buku sekolah, buku lah apa pun, manusia yang tulis, bukan datang direct dari tuhan. Bukan tuhan yg buat ayat tu!
So, ini adalah ayat-ayat psiko yang saya guner untuk membuatkan saya terus menjadi Al-Quran addict.huhu.

Tapi, sebenarnya, Al-Quran ni adalah penenang jiwa. Tak cayer? Try la!...Al-Quran is a great psychologist. Bila baca AQ, dia macam bercakap dengan kiter, biler sedih, dia pujuk, biler putus asa, dia tolong naikkan semangat, biler buat jahat, dia marah dia bagi peringatan, dan sampailah satu saat biler kiter mencintai AQ, AQ pun mencintai kiter, macamana kiter mencintai AQ.
Pastikan baca AQ, baca dengan tafsir sekali tau, baru power! Sebab kiter (saya dan korang-korang yang tak faham bahasa arab) ni tak faham sangat pun AQ kalau kiter baca tanpa tafsir. Kalau tak faham, macamana nur AQ nak masuk dalam hati. Biler tak faham, macamane nak amalkan, k?
Selamat hidup dengan Al-Quran korang!

0 comments: