? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.5 (13 Ratings)??3 Grabs Today. 18189 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Unreachable Star? ????? ?? ???Rating: 4.2 (9 Ratings)??3 Grabs Today. 3574 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Summer Shoes BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, November 9, 2009

Doa dan Harapan



Setiap manusia, mesti akan berdoa. Tak kira siapa, agama apa, bangsa apa, semua akan berdoa. Tapi, berapa ramai yang yakin dengan doa yang dibaca??...Kita ni selalu nak, kalau berdoa hari ni, esok dah dapat(termasuk lah yang menulis nihh). Bila tak dapat-dapat apa yang dihajat, terus salahkan tuhan. Sedangkan, kita tak muhasabah pun diri kita...entah dosa-dosa kita yang bertimbun sebelum ni lah yang menghijabkan diri kita dengan tuhan...sampai doa kita nak dimakbulkan pun susah.

Di kala, saat dan waktu nak exam macam ni...ramai yang berdoa, pagi petang siang malam. Tapi, rasa-rasanya time nak exam je la doa bagai nak rak, padahal sebelum-sebelum ni, solat fardu pun ntah cukup ntah tak, hak sebagai pelajar tak dijalankan (ponteng kelas, lewat masuk lecture n etc.), tu belum campur dosa-dosa bersosial sane-sini, mengumpat, maksiat dan macam-macam lagi (bercakap bagi pihak diri sendiri). Tapi, ada hati nak Allah perkenankan doa kita cepat-cepat(wah, banyaknya dosaku padaMu tuhan).

Walapun gitu....walaupun agak lewat, namun masih belum terlambat. Selagi matahari masih terbit di timur dan ternggelam di barat, selagi masih ada masa untukku bertaubat, akan ku panjatkan semua doa dan harapanku sehingga ke akhir hayat...kerana ku yakin dengan Allah, pasti doaku akan dimakbulkanNya samada lambat atau cepat.

Teruslah berdoa kepada ilahi, nescaya akan diperkenankan, sebab itu JANJI ALLAH. Allah tidak pernah menipu, sebaliknya kitalah yang selalu tertipu dengan iblis dan syaitan.

~Tiada istilah doa yang tidak dimakbulkan. Andai Allah tidak menjawab apa yang kita inginkan, mungkin Dia akan memberinya pada masa akan datang atau Dia ingin memberi yang lebih baik dari apa yang kita pohon. Dia Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Yakinlah wahai hati~

0 comments: